IPW BESÖKER: Scan-Hide
Vi har medarbetare som har varit på Scan-Hide i otroligt många år, och vid förändringar krävs det inte mycket innan de går tillbaka till sitt ”defaultläge”. Då får man peta lite på dem och säga: Nu är det så här vi gör saker och ting – och det stöttas av IPW.
Vi använder IPW för allt ledningsrelaterat. Allt vi behöver för att driva verksamheten är samlat i IPW. Det är också här vi har våra instruktioner, varav många är skapade som videor. För att se instruktionerna måste alla medarbetare ha tillgång till att logga in i systemet, och här har vi utvecklat en särskild åtkomstbricka.
Samarbete, ERFA – och en effektiv ”Unfuck”-knapp.
Där jag har fått stöd från IPW är framför allt i början, när jag inte riktigt lyckades kommunicera systemförståelsen till mina kollegor. Alltså, när du trycker på knapp A, händer något i flödet. Det ledde till att vi stängde ärenden som vi egentligen inte skulle ha stängt. Då tog jag kontakt med IPW, som föreslog en knapp så att jag som administratör kunde låsa upp ärendena igen. Den döpte jag till ”Unfuck”-knappen.
IPW:s ERFA-grupp har också gjort en enorm skillnad. Om jag inte kan få ett schema att se ut som jag vill, eftersom jag gjort ett klassiskt användarfel, är det skönt att prata med någon som har gjort samma misstag. Då kan vi tillsammans komma fram till att det nog inte är ett problem trots allt.